Reprezentacja Polski traci kolejnych sponsorów. Co dalej z kadrą? Sytuacja robi się poważna
Reprezentacja Polski od nowego roku straciła czterech sponsorów. Ze wspierania biało-czerwonych zrezygnowała firma OSHEE, 99RENT i Ustronianka. Do listy firm, które w 2023 przestaną sponsorować naszą kadrę dołączają kolejne.
Reprezentacja Polski traci kolejnych sponsorów. PZPN uspokaja
Jak poinformował PZPN, uszczuplenie listy sponsorów to efekt wygaśnięcia umów, które były zawarte do 31 grudnia 2022. Jednocześnie organizacja uspokaja, że finalizowane są rozmowy z dotychczasowymi, wieloletnimi partnerami oraz nowymi firmami, które są zainteresowane wspieraniem reprezentacji Polski .
Przypomnijmy, że w grudniu pojawiły się doniesienia, że firma telekomunikacyjna T-Mobile nie przedłuży współpracy ze związkiem, która trwała od 1 marca 2020 roku. Kolejnymi firmami, które wycofały się ze wspierania PZPN, był producent napojów izotonicznych OSHEE, z którym współpraca trwała od 1 października 2016, 99 RENT, które finansowało związek od 1 sierpnia 2014 roku, oraz producent wody mineralnej Ustronianka, która z kadrą była aż od 1 stycznia 2015 roku.
Jak wynika z ostatnich doniesień, ze sponsorowania PZPN chce się wycofać także Biedronka, która również miała podpisaną umowę do końca 2022 roku. Jak podaje Business Insider Polska, rocznie przekazywała ponoć dwa miliony złotych.
– W imieniu PZPN pragnę serdecznie podziękować za współpracę naszym Oficjalnym Sponsorom i Partnerom. Wspólnie przeżyliśmy wiele bardzo emocjonujących chwil związanych z polskim futbolem. W czasie trwania naszej współpracy reprezentacja Polski brała udział w turniejach finałowych mistrzostw świata i Europy, a nasi Sponsorzy i Partnerzy zawsze ją wspierali, za co jeszcze raz pragnę wyrazić wdzięczność i uznanie. Z pewnością spotkamy się jeszcze na piłkarskim szlaku, w końcu łączy nas piłka – powiedział Sekretarz Generalny PZPN Łukasz Wachowski w oficjalnym oświadczeniu.
Reprezentacja Polski z rekordowym wsparciem Orlenu?
Polska federacja uspokaja jednak, że w najbliższych dniach poinformuje o zawarciu nowych umów sponsorskich, więc nie trzeba się obawiać, że wycofanie się dotychczasowych sponsorów będzie miało negatywny wpływ na jej funkcjonowanie.
Polską kadrę w piłce nożnej obecnie sponsoruje m.in. Lotos, a po jego przejęciu - Orlen, który na ten cel przeznacza rocznie ponad 20 mln zł, a od maja 2022 roku w gronie sponsorów jest także prywatny operator logistyczny InPost wspierający związek kwotą około 8-10 mln zł. Niewykluczone, że w najbliższym czasie Orlen zwiększy przekazywaną na polską reprezentację kwotę, która tym samym ma stać się rekordową w historii.
Artykuły polecane przez Goniec.pl:
-
Mundial 2022. Czy Polska wygra z Argentyną i wyjdzie z grupy? Bukmacherzy już to wiedzą
-
Mundial 2022. TVP zaliczyła srogą wpadkę podczas meczu Polska-Meksyk. "Patologia i dno"
Źródło: Business Insider